BRUXISME

El bruxisme conegut com " rechinamiento " de les dents és el moviment involuntari de serrar o relliscar les dents. Aquest és un comportament inconscient realitzat principalment mentre es dorm. Amb el bruxisme es genera una gran pressió i força sobre les dents causant que aquests es trenquin, s'afluixin i perdin l'esmalt dental. El Bruxisme també pot provocar que les dents es tornin més sensibles als aliments i líquids freds o calents. Quan el bruxisme es diagnostica d'hora, el cruixir i prémer poden ser tractats abans que causin danys permanents a les dents.

Com sé que rechinó o destret les dents ?

La majoria de les persones no saben que estan rechinando o serrant les dents. Hi ha diversos signes reveladors. Dolor o sensibilitat a la mandíbula, mals de cap, mal d'oïda, mal de coll i dolors en els músculs facials, són signes comuns del bruxisme moderat o sever. Altres persones poden notar que les seves dents s'han tornat més sensibles amb el temps, o que les seves dents es veuen plans o desgastats. Altres signes físics són l'augment de la sensibilitat de les dents als aliments o begudes calentes o fredes i els farcits solts o trencats.

Moltes vegades és l'odontòleg o higienista dental és el primer, que en veure el desgast de les dents, li informa que vostè pateix de bruxisme, perquè grinyolen les dents involuntàriament durant la seva rutina diària o mentre dorm. Altres vegades és la seva parella qui es queixa d'haver estat desvetllat / a pel soroll que vostè produeix en cruixit seves dents mentre dorm. Altres signes del bruxisme són : dolors en els músculs facials, mals de cap, de coll i d'oïda.

Tratament per al Bruxismo

Bruxismo ferula michiganBruxisme ferula michiganEn els casos moderats a greus de bruxisme, és necessària la col·locació d'una protecció dental de resina o plàstic, coneguda com fèrula de descàrrega, per impedir lesions i afecció de les dents. Consisteix en utilitzar un pla de relaxació mentre dorm, el qual és elaborat amb ajust exacte a la boca, es col·loca sobre les seves dents superiors i els protegeix perquè aquests no rechinen contra els inferiors. A més la fèrula de descàrrega, des dels seus primers dies d'ús, elimina el dolor de mandíbula, de cap o d'oïdes causat pel bruxisme, així com altres molèsties que puguin haver aparegut degudes a una sobrecàrrega de la musculatura de la mandíbula.
A la clínica dental Sant Marc disposem de diferents tipus de fèrules de descàrrega.