ENDODÒNCIA

Que és una endodòncia ?

La endodòncia és un tractament que consisteix en l'extracció de la polpa de la dent, aquesta es troba al centre del conducte de la dent. Una vegada que la polpa morta, es malalta o és danyada, s'extreu ; l'espai que queda es neteja, es torna a donar forma i s'omple. Aquest procediment segella el conducte radicular. Anys enrere, les dents amb polpes danyades o malaltes s'extreien. En l'actualitat, el tractament d'endodòncia salva dents que d'una altra manera s'haguessin perdut.

El tractament d'endodòncia

La endodòncia o tractament de conducte, comença per l'eliminació de les zones danyades de la peça dentària. Aquest tractament es realitza sota anestèsia local.

L'odontòleg elimina el teixit dins de la càmera pulpar i neteja tot teixit nerviós dels conductes radiculars. Això es fa per eliminar el dolor de la peça danyada i per treure el teixit infectat. Consisteix en l'extirpació del teixit vital de la peça, denominat " polpa dental " ( paquet de venes, artèries i nervi ), contingut en el seu interior i que corre al llarg dels conductes de les arrels dentals.

L'endodòncia representa un tractament de gran importància per evitar la pèrdua de les peces seriosament danyades i compromeses, aconseguint d' aquesta forma conservar-les en la boca una vegada que han estat rehabilitades, i que d'altra manera hauran de ser extretes.

endodoncia tratamiento

• 1 y 2. La caries ha llegado a la pulpa dental y es necesario eliminarla para limpiar la zona.
  • 3 y 4. Una vez limpio, los conductos por donde se encontraba la pulpa se rellenan con diferentes materiales.
  • 5. Pasados entorno a los 6 meses la infección de hueso comenzará a curarse.
L'endodòncia és un tractament dolorós ?

El tractament d'endodòncia deixo de causar dolor fa dècades, amb la tecnologia i els anestèsics moderns, la endodòncia és un tractament indolor . El mal de queixal pot ser causat pels teixits danyats en la dent. L'endodòncia elimina aquest teixit danyat de la dent, alleujant així el dolor que sents.

Són més fràgils les dents després d'una endodòncia ?

La dent que no sigui restaurat és susceptible a una fractura, per tant haurà d'acudir al seu odontòleg o estomatòleg el més aviat possible un cop finalitzat el tractament d'endodòncia. En pocs casos una dent correctament restaurat i tractat amb endodòncia pot patir una fractura al cap d'un temps per pèrdua de la restauració, càries o altres factors predisposants entre els quals es troba el bruxisme.

Tractaments alternatius a l'endodòncia

L'alternativa és l'extracció de la peça i ja que és una decisió irreversible, l'odontòleg o estomatòleg sempre proposarà primer la realització de l'endodòncia sempre que no sigui massa tard i la peça estigui molt danyada. No hi ha res millor que el propi dent.